Jak na personalizovaný obsah ve WordPressu

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak zlepšit uživatelskou zkušenost (UX) na vašich stránkách, je použití personalizovaného obsahu ve WordPressu. Tento proces však může být časově náročný, pokud jej neautomatizujete.

Personalizovaný obsah

Blog |

Naštěstí můžete přizpůsobený obsah snadno vytvořit pomocí některých užitečných pluginů. Tímto způsobem můžete prezentovat různý obsah v závislosti na chování každého uživatele. Níže prozkoumáme tři nejlepší pluginy pro pesrsonalizovaný obsah WordPress, které vám pomohou s jeho nastavením, aniž byste potřebovali vlastní kód.

Výhody personalizace obsahu

Personalizace obsahu umožňuje přizpůsobit obsah webu individuálním preferencím každého z návštěvníků. Pomocí správných nástrojů můžete prezentovat obsah, který je pro uživatele relevantnější, a vytvořit tak jedinečné UX. Pokud například provozujete e-shop, můžete kupujícím zobrazovat související produkty na základě jejich nedávné aktivity na webu. V případě blogu můžete doporučovat podobné články, které by mohly návštěvníky zajímat.

Některé weby mohou na svých stránkách dokonce používat cílené reklamy. Zobrazováním reklam, které jsou pro uživatele zajímavější, můžete své rozhraní s velkým množstvím reklam učinit uživatelsky přívětivějším.

Když se vám podaří zviditelnit relevantní obsah, nabídnete uživatelům větší hodnotu. V důsledku toho můžete snížit míru odchodu (bounce rate) a prodloužit dobu strávenou na webu. Oba tyto faktory mohou také ovlivnit vaše pozice ve vyhledávání. Využívání personalizace obsahu navíc představuje snadný způsob, jak získat hlubší přehled o chování vašich zákazníků. Můžete například sledovat dobu, kterou lidé stráví na jednotlivých stránkách, a zjistit, které typy obsahu se nejvíce zapojují. Poté můžete optimalizovat své webové stránky, abyste zlepšili konverze a prodeje.

Tři nejlepší pluginy pro personalizaci obsahu WordPress

Nyní, když víte o personalizaci obsahu trochu více, se podívejme na tři nejlepší řešení, která můžete přidat na své webové stránky WordPress.

  • If-So Dynamic Content Personalization
  • Otter Blocks
  • Product Addons & Fields for WooCommerce (PPOM)

If-So Dynamic Content Personalization

Zásuvný modul If-So Dynamic Content Personalization vám umožní nabízet na webu materiály na míru. Můžete přizpůsobit téměř každý prvek, včetně nadpisů, obrázků a dokonce i nabídek. Navíc je k dispozici spousta možností personalizace, včetně gelokace, typu zařízení, data, hledaného výrazu a dalších. Vyhledávaný výraz je obzvláště užitečná funkce, protože umožňuje zobrazit návštěvníkům přesně ten obsah, který hledali na Googlu. Kromě toho můžete obsah přepínat podle toho, kolikrát uživatel navštívil vaše stránky. To znamená, že návštěvníci, kteří přijdou poprvé, získají jiný zážitek než vracející se zákazníci.

Otter Blocks

Otter Blocks vytváří lepší prostředí pro tvorbu stránek rozšířením funkcí Editoru bloků. Nejenže získáte přístup k dalším blokům, ale můžete také využívat vlastní CSS, animace a, což je nejlepší, podmínky viditelnosti. Podmínky viditelnosti umožňují vytvářet obsah přizpůsobený systému WordPress na základě pravidel. Tato pravidla nebo „podmínky“ musí být splněny, aby se na stránce zobrazily konkrétní bloky. Můžete například upřednostnit zobrazení určitých částí obsahu pouze přihlášeným uživatelům nebo uživatelům s určitou uživatelskou rolí.

Product Addons & Fields for WooCommerce (PPOM)

Použití doplňků a polí pro WooCommerce (PPOM) je jedním z nejjednodušších způsobů, jak vytvořit personalizovaný obsah ve WordPressu na webu elektronického obchodu. Je to jakési převrácení konceptu personalizovaného obsahu tím, že návštěvníkům dává možnost personalizovat produkty, které váš obchod prodává. Návštěvníci mohou například přidávat vlastní rytiny, vybírat jedinečné rozměry, vybírat vlastní materiály a spoustu dalších věcí. Jedním z nejužitečnějších nastavení PPOM je možnost nakonfigurovat vlastní cenové možnosti. Zákazníci tak uvidí přesnou cenu, kterou musí zaplatit podle doplňků nebo dodatečných služeb, které si vyberou. V další části si ukážeme, jak toto nastavení provést.

Začněte s personalizovaným obsahem WordPress

Pokud vaše webové stránky a obsah vypadají pro každého uživatele stejně, může být obtížné zvýšit konverze a prodeje. S personalizovaným obsahem WordPress však můžete uživatelům zobrazovat stránky a prvky, které jsou pro ně relevantnější. Jedná se o snadný způsob, jak uživatele zaujmout.