Co je mapování klíčových slov

Rozhodování o tom, zda má být na klíčové slovo zaměřena samostatná stránka, nebo zda má být seskupeno s jinými klíčovými slovy, je v SEO častým problémem. Mapování klíčových slov je proces zaměřený na jeho řešení.

Mapování klíčových slov

Blog |

Mapování klíčových slov bývá definováno jako přiřazení klíčových slov k jednotlivým stránkám webu. Ve skutečnosti je však k vyřešení tohoto problému potřeba přiřadit témata k typům obsahu.

Výhody mapování klíčových slov

Fakt 1.
Google může zdánlivě různá klíčová slova považovat za stejné téma. Například se na tato klíčová slova lze umístit v první desítce s jedinou stránkou:

  • „základy seo“
  • „jak používat seo“
  • „průvodce seo pro začátečníky“
  • „začínáme se seo“
  • „znalosti seo“

Fakt 2.
Naopak Google může zdánlivě podobná klíčová slova považovat za různá témata. Porovnejme například „digitální marketing“ s „online marketing“. Řekli bychom, že tato dvě klíčová slova jsou si docela blízká. Google s tím ale nesouhlasí.

Výše uvedené skutečnosti jsou také důvodem, proč není optimální mapovat klíčová slova pouze na základě klíčových slov. Nebudete vědět, zda zbytečně neztrácíte čas cílením na stejné téma s různými klíčovými slovy, nebo jen „matete“ Google.

Výhody mapování klíčových slov pomocí témat a typů obsahu jsou následující:

  • Vidět klíčová slova stejně, jako je vidí Google: jako témata a podtémata.
  • Zapojení záměru vyhledávání do procesu.
  • Vedení organizovaného seznamu témat, což také pomáhá předcházet duplicitnímu obsahu.

Mapování a výzkum klíčových slov

Mapování klíčových slov nemůže nahradit výzkum klíčových slov. Zatímco mapování klíčových slov je v podstatě forma uspořádání klíčových slov, výzkum klíčových slov vám poskytne klíčová slova a jistotu, že:

  • Vaše klíčová slova mají potenciál návštěvnosti.
  • Můžete porovnat záměr vyhledávání, který se skrývá za vašimi klíčovými slovy.
  • Vaše klíčová slova přinesou hodnotnou návštěvnost.
  • Můžete se na tato klíčová slova umístit.
  • Přečtěte si, jak vybrat správná klíčová slova, v našem kompletním průvodci.

Jaké jsou další kroky po mapování klíčových slov?

  • Uspořádejte témata do obsahového kalendáře.
  • Začněte vytvářet obsah navržený tak, aby se umisťoval na předních pozicích.