
Co je mapování klíčových slov
Rozhodování o tom, zda má být na klíčové slovo zaměřena samostatná stránka, nebo zda má být seskupeno s jinými klíčovými slovy, je v SEO častým problémem. Mapování klíčových slov je proces zaměřený na jeho řešení.
13. 2. 2023
Mapování klíčových slov bývá definováno jako přiřazení klíčových slov k jednotlivým stránkám webu. Ve skutečnosti je však k vyřešení tohoto problému potřeba přiřadit témata k typům obsahu.
Výhody mapování klíčových slov
Fakt 1.
Google může zdánlivě různá klíčová slova považovat za stejné téma. Například se na tato klíčová slova lze umístit v první desítce s jedinou stránkou:
- „základy seo“
- „jak používat seo“
- „průvodce seo pro začátečníky“
- „začínáme se seo“
- „znalosti seo“
Fakt 2.
Naopak Google může zdánlivě podobná klíčová slova považovat za různá témata. Porovnejme například „digitální marketing“ s „online marketing“. Řekli bychom, že tato dvě klíčová slova jsou si docela blízká. Google s tím ale nesouhlasí.
Výše uvedené skutečnosti jsou také důvodem, proč není optimální mapovat klíčová slova pouze na základě klíčových slov. Nebudete vědět, zda zbytečně neztrácíte čas cílením na stejné téma s různými klíčovými slovy, nebo jen „matete“ Google.
Výhody mapování klíčových slov pomocí témat a typů obsahu jsou následující:
- Vidět klíčová slova stejně, jako je vidí Google: jako témata a podtémata.
- Zapojení záměru vyhledávání do procesu.
- Vedení organizovaného seznamu témat, což také pomáhá předcházet duplicitnímu obsahu.
Mapování a výzkum klíčových slov
Mapování klíčových slov nemůže nahradit výzkum klíčových slov. Zatímco mapování klíčových slov je v podstatě forma uspořádání klíčových slov, výzkum klíčových slov vám poskytne klíčová slova a jistotu, že:
- Vaše klíčová slova mají potenciál návštěvnosti.
- Můžete porovnat záměr vyhledávání, který se skrývá za vašimi klíčovými slovy.
- Vaše klíčová slova přinesou hodnotnou návštěvnost.
- Můžete se na tato klíčová slova umístit.
- Přečtěte si, jak vybrat správná klíčová slova, v našem kompletním průvodci.
Jaké jsou další kroky po mapování klíčových slov?
- Uspořádejte témata do obsahového kalendáře.
- Začněte vytvářet obsah navržený tak, aby se umisťoval na předních pozicích.