Co říká Google na fotografie z fotobanky

John Mueller a Lizzi Sassmanová ze společnosti Google diskutovali o výhodách a nevýhodách používání fotografií z fotobanky a jejich dopadu na webové vyhledávání a vyhledávání obrázků.

Fotografie z fotobanky

Blog |

Dva pracovníci společnosti Google diskutovali o používání fotografií z fotobank na webových stránkách v nedávném podcastu Search Off the Record, kde zkoumali relativní výhody a nevýhody této praxe.

Existuje mnoho názorů pro i proti používání veřejně dostupných fotografií. Shoda panuje snad jen v tom, že taková fotka může být nevhodná v určitých kontextech, jako jsou stránky „náš tým“, kde by uživatel mohl očekávat obrázky skutečných uživatelů.

Lizzi Sassman, která je kurátorkou dokumentace Googles Search Central, začíná diskusi o používání fotobankových fotografií nejprve otázkou, zda existují nějaké argumenty proti jejich používání. Mueller potvrzuje, že takové fotografie je v pořádku používat v kontextu oživení textového kontextu, a také naznačuje, že obrázek by měl být přiměřený publiku, jako například nepoužívat příliš děsivé obrázky v kontextu dokumentace Google Search Central, i když se jedná o kontext Halloweenu.

Výhody a nevýhody fotografií z fotobanky

V podcastu Search Off the Record jasně uvedli několik bodů týkajících se fotografií z fotobank. Takto získané obrázky nebudou mít negativní vliv na výkon vyhledávání webových stránek, což by mělo zmírnit obavy těch, kteří je používají nebo o nich uvažují. Na druhou stranu neočekávejte, že se tyto fotografie umístí ve vyhledávání obrázků.

Existují lidé, kteří se domnívají, že fotobankové fotografie mohou návštěvníky stránek rozptylovat nebo působit nedostatečně autenticky. To však platí pouze v případě, že se fotografie nachází v kontextu, který vyžaduje autenticitu, například na webové stránce „O nás“ nebo „Náš tým“.