Vybudujte si tématickou autoritu v SEO

Představte si, že by se vaše webové stránky mohly umístit v organickém vyhledávání na každé klíčové slovo související s požadovaným klíčovým slovem. O tom všem je tématická autorita.

Vyhledávání Google

Blog |

Pokud lze věřit některým odborníkům ze světa SEO, dobrá dohledatelnost webu je dosažitelná pro každého, kdo je ochoten psát obsah úplně o všem týkajícího se zvoleného tématu. Reálně byste však měli stále počítat s budováním odkazů a spoustou dalších SEO aktivit. Tematická autorita není všespásná.

Co je to tématická autorita?

Tematická autorita je koncept SEO, kdy se web snaží stát se dominantním v jednom nebo více tématech. Budování této autority spočívá v tom, že pomáhá vyhledávačům porozumět tématu webu, aby měl lepší potenciál k umístění na tematicky související klíčová slova.

Řekněme, že chcete umístit na webové stránky články na téma proteinový prášek. Napsání pouze jednoho článku zaměřeného na „proteinový prášek“ pravděpodobně nestačí ke konkurenceschopnosti v organickém vyhledávání. Proč? Protože je to rozsáhlé téma a v jednom článku o něm nemůžete obsáhnout všechno.

Chcete-li si vybudovat tematickou autoritu, musíte pokrýt vše, co s proteinem souvisí, jako např:

  • co je to protein
  • co dělá proteinový prášek
  • jaký je nejlepší proteinový prášek
  • jak používat proteinový prášek
  • jak dlouho vydrží proteinový prášek
  • jak používat proteinový prášek při hubnutí

Tematické autority se dosáhne, když web plně pokrývá téma jako celek a nezaměřuje se pouze na jednotlivá klíčová slova.

Pokud jste někdy strávili nějaký čas procházením vyhledávačů a hledáním příležitostí pro SEO (a buďme upřímní, že ano), pravděpodobně jste si všimli, že weby s nízkým hodnocením domény (Domain Rating, DR) se dobře umísťují – díky tematické autoritě.

Proč je tématická autorita důležitá (pro SEO)?

Google jako vyhledávač pracuje se sémantickými asociacemi. To znamená, že si musí webovou stránku spojit s tématem, aby ji mohl zařadit jako relevantní zdroj pro klíčová slova, která se týkají této oblasti. Pokud máte hodně obsahu o určitém tématu, umožňuje to více relevantních interních odkazů, které umožňují Googlu a uživatelům snadněji najít váš obsah, což vám zase může přinést více přirozených zpětných odkazů.

Pokud si z konceptu budování tematické autority neodnesete nic jiného, vezměte si toto:

  • Když vytváříte obsahové části na stejné téma a vzájemně je propojujete, zvyšuje se vaše topická autorita v očích Googlu. Pomáhá mu to ukázat, že jste znalí, tedy autorita v daném tématu a důvěryhodný zdroj.

Jak funguje aktuální autorita?

Po zavedení algoritmu Hummingbird společností Google v roce 2013 se tématická autorita stala podstatně důležitější. Změnil systém řazení obsahu tak, že se určoval podle relevance k vyhledávacímu dotazu uživatele. Před Hummingbirdem kladly vyhledávací algoritmy společnosti Google důraz především na klíčová slova. Aby Google pochopil, co uživatel hledá, používala se klíčová slova. Google však jednoduše nedokázal pochopit kontext, který se skrýval za vyhledáváním uživatelů.

O-A-D (odbornost, autorita a důvěryhodnost)

Důraz společnosti Google na „odbornost“ a „důvěryhodnost webové stránky“ je patrný z jeho pokynů pro hodnocení kvality:

„Nejkvalitnější stránky a weby mají velmi vysokou úroveň odbornosti nebo jsou vysoce autoritativní či důvěryhodné.“

To naznačuje, že budování důvěryhodnosti vašich webových stránek jako „odborníka na danou problematiku“ pravděpodobně přispěje k aspektu „autority“ v O-A-D. Ačkoli O-A-D není přímým faktorem hodnocení, tento koncept pomáhá informovat algoritmy hodnocení. Pokud tedy Google považuje váš web za odborný zdroj informací k danému tématu, je pravděpodobnější, že váš obsah bude hodnotit výše.

Jak ve čtyřech krocích vybudovat tématickou autoritu

Jak si tedy vybudovat tematickou autoritu pro své stránky? Nejprve je třeba pokrýt všechny zřejmé základy SEO. Za předpokladu, že máte základy pokryté, je budování tematického výzkumu poměrně jednoduché.

Velmi zjednodušeně řečeno:

  • Proveďte průzkum klíčových slov, abyste našli všechny klíčové fráze, která s tématem vašeho webu souvisí.
  • Tato data uspořádejte do tematických shluků.
  • Vytvářejte obsah, který odpovídá záměru vyhledávání těchto tematických klíčových slov.
  • Vytvořte relevantní interní a externí odkazy na svůj obsah.

Pár slov závěrem

Přestože může být silným nástrojem pro získání pozic v Googlu, tematická autorita není zázračným řešením všech vašich potřeb v oblasti SEO. Vyžaduje hodně práce a může trvat nějakou dobu, než se projeví, ale stojí za to se jí zabývat, pokud se chcete umístit na všechna klíčová slova ve vašem oboru.

Stačí mít toto na paměti a nemůžete udělat chybu:
Pište o všem, co vaše publikum zajímá – ještě lépe, pokud se klíčová slova shodují s vaším produktem/službou.